The new rot fai market ratchada Bangkok
Thailand & Vietnam

Reisverslag 4 – Krabi, Bangkok & Dubai

De laatste week alweer van onze reis! Het is voorbij gevlogen (letterlijk met 10 vliegtuigen in 4,5 week). Onze laatste week reisden we in Krabi, Bangkok en Dubai. Aapjes kijken, op tropische stranden chillen, een berg beklimmen, een vlucht bijna missen en het grootste gebouw ter wereld bezichtigen!

Warning: lang artikel om te lezen maar totally worth it al zeg ik het zelf ❤

Dag 21 – Tiger Cave Temple

Een tour op z’n tijd is leuk maar zelf op de scooter rijden naar mooie plekken, is toch veel leuker?! Daarom gingen we op de scooter naar de Tiger Cave Temple. In een eerdere blog had ik al over deze tempel verteld! De tempel is geen tempel met tijgers maar er leefde hier vroeger een tijger die het gebied beschermde, vandaar de naam!

Anyway, de scooter was gemakkelijk te huren en het kostte ons 5 euro voor 24 uur, prima prijsje dus en een lekker scootertje. Rijdend langs de jungle, toch wel een beetje oplettend, omdat je overal tegenovergesteld moest denken, maar met een heerlijke zonnetje erbij, kwamen we na een tijdje rijden aan bij de Tiger Cave Tempel. Ons hoofddoel was om de berg te beklimmen en te genieten van het prachtige uitzicht aan de top. Ik vertelde jullie al eerder dat ik in Vietnam graag aapjes wilde zien in het wild, nou geloof me, die hebben we gezien!

Eenmaal aangekomen bij de trap, werden we omringt door aapjes die wat te eten van ons wilden pikken, of gewoon je spullen! Na wat foto’s en chillen met de aapjes, was het tijd om naar boven te klimmen, een klim van meer dan 1250 treden. Ja, dat was een dingetje. De ervaren klimmers konden zo doorstappen en naar boven klimmen, binnen no time. Wij daarentegen hadden ondertussen toch even wat pauzes nodig. Na ongeveer een uur geklommen te hebben, waren we dan ook eindelijk boven om van het uitzicht te genieten. Lekker stinkend in de wind maar het was het waard! Niet perse door het uitzicht, die hadden we namelijk iets mooier verwacht. Maar we waren meer trots op onze prestatie, aangezien we niet de meest ervaren klimmers zijn (iets met Nederland zonder bergen).

Tiger Cave Krabi aapje

Dag 22 – Phra Nang Beach

Vandaag gaan we naar een strand, die één van de mooiste stranden ter wereld wordt genoemd, Phra Nang Beach! Bij de kust van onze verblijfplaats, Ao Nang, kun je gemakkelijk een transfer boeken naar Phra Nang Beach, het ligt namelijk op een schiereiland waardoor je een boot moet nemen om er te komen. Het kostte ons 5 euro per persoon voor een retourtje, om een hele dag te kunnen chillen op dit strand. We kregen een ticket en werden doorgestuurd naar een boot met ongeveer 6 andere mensen.

Wanneer je gaat varen, word je eigenlijk soort van sprakeloos. Je geniet van het ronkende geluid van de boot, de blauwe zee, de prachtige rotsformaties om je heen en de mooie stranden die je voorbij ziet komen. Het ultieme vakantiegevoel!  Na ongeveer 20 minuutjes varen, arriveerde we bij Phra Nang Beach. Het eerste wat je ziet is een wit strand, een helderblauwe zee, rotsformaties en tropische bebossing.

Toen we een stap in de zee hadden gezet, was het water ten eerste lekker op temperatuur. Ik begrijp nu waarom hier geen haaien leven, want daar is het water echt te warm voor. Het enige ding waar je erg op moest letten, waren de kwallen. Die leven hier helaas ook! Maar wat is het er tropisch! We hebben dan ook lekker rondgelopen, een aapje gezien die eten stal van een toerist en een grot vol met houten piemels?! Waarom, geen idee?? Alle grotten staan er vol mee maar niemand heeft echt een idee waarom haha!

Na een heerlijk dagje aan het strand, zijn we weer teruggegaan naar Ao Nang om lekker een hapje te gaan eten en drankjes te doen. Ultiem chillen hier!

Grotten met houten piemels Phra Nang.jpg

Dag 23 – Beachday & tropisch regenbuitje

Ja het is weer tijd voor een beachday! Soms is het zo extreem warm, dat je eigenlijk gewoon even lekker in de schaduw wil zitten met een koude kokosnoot! Zo zag eigenlijk onze dag er een beetje uit.

Ook gingen we even lekker verkoeling zoeken op Ao Nang in de zee. De zee is daar minder helder dan op Phra Nang dus je kunt niet alles zien, met name bij eb. En jahoor, mijn vriend stapt het water in en stapt er meteen weer uit. Hij had iets in zijn voet. Wat het precies was, was een groot vraagteken maar er zaten allemaal kleine zwarte puntjes in zijn voet, die je er zelfs met een pincet onmogelijk uit kreeg. Ons vermoedden was een zee-egel maar we zijn er niet zeker van.  Geen zee meer zonder slippers dus!

Na het stranddagje zijn we lekker teruggegaan om te gaan dineren. De lucht was al een beetje onrustig geworden, doordat je overal onweer achter de bergen zag. Wij zaten lekker bij een restaurantje te eten en wilde eigenlijk net afrekenen. Op dat moment kwam er een mega stortbui naar beneden. Als je buiten liep op dat moment, was je echt binnen 2 seconden zeiknat geregend. Gelukkig was het ongeveer na 45 minuten weer over en waren de wegen weer begaanbaar! Een zware regenbui in Nederland is hier echt niks bij!

Dag 24 – Jungle tours

Vandaag vonden we het even goed met het strand en wilde lekker de omgeving gaan verkennen. We besloten om een scooter te huren en te rijden waar de weg ons heen brengt. Dit was met name door kleine jungle weggetjes, die vrij vaak doodlopend waren, maar prachtig waren om te zien!

Tijdens de rit hebben we nog een stop gemaakt bij een gezellige beachbar waar ze overheerlijke tosti’s maakte en lekkere bananen shakes serveerde.

Eigenlijk hebben we deze dag vrij weinig gedaan en vooral genoten van de omgeving van Krabi en gegeten! Heerlijk een dagje chillen!

jungle tour.jpg

Dag 25 – Prha Nang Beach, Kajakken & Fish Spa

In de ochtend waren we weer fris en fruitig voor een nieuwe dag. We twijfelde vandaag eigenlijk een beetje wat we gingen doen. Gingen we naar een eiland of naar een ander mooi strand? We hebben veel mooie eilanden voorbij zien komen, waar we heen konden gaan. Maar omdat het nationale parken zijn, betaal je hier ook extra geld voor. Per persoon is dat 10 euro. Daarnaast is het ook niet zo goedkoop om er heen te varen, dat is namelijk ook 10 euro per persoon. In totaal zouden we dus 40 euro kwijt zijn, terwijl Phra Nang (ons lievelingsstrand) maar 10 euro in totaal was! De keuze was dus snel gemaakt!

Bij Prha Nang Beach kon je ook kajakken huren. Wij vonden het ook wel een cool idee en deden dit voor een tijdje. Je kunt heerlijk langs de rotsformatie varen en er soms zelfs doorheen varen. Het water is mega helder, dus je kunt letterlijk alles zien! Zo filmde ik onderwater een paar zee-egels, bizar hoe groot ze zijn en bizar hoe pijnlijk het is als je dat zou aanraken. Daarnaast konden we ook veel koraal zien!

In de avond zijn we Fish Spa gaan doen. Dat zijn die visjes die aan je voeten gaan eten, zodat je eelt en dode huid van je voeten gaan. Het kriebelt als de pest maar, zachte voeten dat je hebt aan het einde!

Dag 26 – Beach Day & Maansverduistering

Krabi staat gewoon bekend om de heerlijke stranden en fantastische horeca aan het strand. Ik ga jullie misschien vervelen maar ja, we hadden daarom weer een strand dagje! Meer dan verse kokosnoten, heerlijk eten en fantastisch weer, ga ik er niet over zeggen ;).

In de avond daarentegen, stond ons er opeens een mooie verassing op ons te wachten. Toen we naar buiten liepen, zagen we iedereen naar de maan kijken. We zeiden nog tegen elkaar dat het zo’n aparte maan was. Eerst was het rood en daarna werd het heel blauw. Op een gegeven moment verduisterde de maan ook. Wat bleek nou, er was een bloedmaan te zien en een maansverduistering, tegelijkertijd! Helaas hadden we geen goede camera’s om het vast te leggen, maar het was heel bijzonder om te zien.

Dag 27 – Terug naar Bangkok & onze laatste avond

Vandaag was het vroeg de veren uit om naar het vliegveld van Krabi te gaan! We vlogen namelijk vandaag terug naar Bangkok! Het fijne aan vroeg vliegen is, dat je toch nog de hele dag over hebt bij je volgende bestemming.

Na een fijne en vooral korte vlucht, werden we naar ons hotel gebracht met een taxi. We hadden dit keer een wat luxer hotel geboekt! Eenmaal aangekomen bij het hotel, was het inderdaad fantastisch. Een mega kamer, vriendelijk personeel en een rooftop pool!! Daarnaast zaten we in het zakelijke district van Bangkok, wat fantastische panorama’s geeft en een heel ander beeld van Bangkok.

Aan het einde van de dag kregen we een leuke tip van een vriendelijke receptioniste van het hotel. We wilde graag naar een leuk marktje, waar we lekker konden eten en genieten van de Thaise cultuur. Ze gaf ons een adres door, waar we met de metro heen konden.  Eenmaal aangekomen bij de markt was het echt fantastisch! Je ziet er eigenlijk geen toeristen, overal gekleurde tentjes, geweldig eten, leuke kleding, schattige spulletjes en het Thaise uitgaansleven. Een geweldige laatste avond in Thailand!

Sky zwembad.jpg
markt thailand.JPG

Dag 28 – Markt Bangkok, naar huis vliegen

Omdat we gisteren zo’n goede tip hadden gehad van de receptioniste, lieten we ons weer inspireren door de receptie. We waren op zoek naar het lokale leven in Bangkok en leuke souvenirs. Weer kregen we een adresje door en konden we op pad!

Na een tochtje met de metro, waren we gearriveerd bij onze bestemming. Lokaal eten, de bevolking die hier ook echt hun spullen inkoopt voor in huis én geen toeristen. Bangkok is zo’n enorm grote stad, dat je gewoon letterlijk kunt ontsnappen van het massatoerisme. Uiteindelijk bleek dus dat dit één van de grootste markten ter wereld is. Het wordt ook wel “de moeder van alle markten” genoemd. Het was een heerlijke dag, we hadden een tas volgepakt met souvenirs voor thuis en konden tevreden terug richting het hotel. Na nog wat chillen bij het zwembad met wat koude drankjes en lekkere hapjes, was het dan helaas tijd om in te gaan pakken en naar huis te gaan vliegen.

Om kwart voor 12 stond de taxi klaar om ons op te halen en richting Bangkok Airport te brengen. Eenmaal aangekomen vroeg de taxi chauffeur het bedrag dat we moesten betalen. Wij dachten nog, wat een vriendelijke taxichauffeur, die verdiend wel een fooi. We hebben het al vaker gezien, maar soms regelt de bevolking hun eigen fooi. Deze meneer deed dat dus ook! Hij hield wisselgeld achter en zei tegen ons; “Tip? Tip for me?” Ook een makkelijke manier van geld verdienen!

Metro Bangkok

Dag 29 – Vliegtuigstress, Dubai & Amsterdam

De dag gaat hier verder want het is na 00.00 en onze vlucht gaat om 03.00! We waren lekker op tijd bij de airport, dus we hadden genoeg tijd om rustig aan te doen, dachten we…

Vliegtuigstress

Eenmaal aangekomen bij onze incheckbalie, zagen we dat er een flinke rij stond. Niet echt heel veel anders dan op Schiphol, maar toch wel wat drukker. Gelukkig hadden we online ingecheckt, waardoor alles wat sneller moest gaan. Na toch bijna een uur in de rij te hebben gestaan, gingen we op ons gemakje nog even naar buiten en daarna richting de douane. Na toch daar weer een half uur in de rij te hebben gestaan, begon het wat krapjes te worden. Het was inmiddels half 2 en om 02.10 ging onze gate al open. Toch nog vrij positief, kwamen we aan bij de paspoortcontrole. Toen zakte de positiviteit aardig weg. Er stond een gigantische rij. Nog geeneens de helft van de beschikbare paspoortcontrole poortjes was open, waardoor er natuurlijk een enorme chaos was ontstaan. In het begin vroeg ik nog aan een medewerker, gaan we dit halen? Ja hoor mevrouw, geen probleem, red je makkelijk. Nadat ze dat had gezegd, was er geen één medewerker meer te bekennen in de ruimte.

Dus toch met wat stress, stonden we te wachten, de tijd ging steeds sneller voorbij en inmiddels was de gate al lang geopend. Om 02.40 zou de gate sluiten. Op een gegeven moment gingen we toch een beetje rondkijken, of we niet toevallig mensen zagen die ook ons vliegtuig moesten halen. Gelukkig zagen we er meerdere waardoor we ons toch een beetje een eenheid voelde. Om 02.25 hadden we besloten om naar voren te gaan en voor te dringen. Allereerst vroeg ik het heel beschaafd, waarop de mevrouw voor me, me vrij vies aankeek en nee schudde. Eén seconde dacht ik, oké we blijven staan maar na twee seconden hadden we schijt en liepen we naar voren, waar we nog veel van onze mede vluchtgenoten tegenkwamen.

Na veel geduw en gezeur waren we door de paspoortcontrole heen waarna we vervolgens naar ons vliegtuig sprintte, op slippers. Het was inmiddels 02.55, de gate was al gesloten en binnen 5 minuten zou onze vlucht vertrekken. Gelukkig kwamen we een personeelslid van Emirates tegen, die een bordje beet had met “last call” en ons vluchtnummer. We moesten van hem sprinten naar de gate omdat het dicht zou gaan. Dat deden we dus ook, met de vermelding dat er nog heel veel passagiers achter ons waren. En natuurlijk was de gate ook nog eens 10 minuten lopen, dus 5 minuten sprinten. Eenmaal aangekomen bij de gate, buiten adem, rood hoofd, proestend en nogal stinkend, stonden we in het vliegtuig. Ik denk dat we nog nooit zo blij zijn geweest om in een vliegtuig gezeten te hebben! Het uitzicht ’s avonds in Bangkok is echt prachtig, ik was dit vergeten te delen vorige keer, dus bij deze!

Dubai & Amsterdam

Na een lekker koud drankje, een slaapje en een lekker ontbijt, waren we gearriveerd in Dubai. Omdat we een tussenstop van 9 uur hadden, wilde we toch ook even Dubai gaan verkennen. Eenmaal aangekomen in Dubai pakte we een metro richting de Dubai Mall en Burj Khalifa. Wat een fantastische stad is Dubai! Alles is perfect geregeld, enorm vriendelijke mensen, strakke regels en prachtige architectuur. Natuurlijk stonden mijn vriend en ik weer niet op te letten waardoor mijn vriend bijna een boete zou riskeren omdat hij in een vrouwen zone stond bij de metro! Zoals ik al zei, de regels zijn heel strak en om die reden voel je je eigenlijk gewoon heel erg veilig. Het is alleen even opletten! Van iedereen begrepen we dat Dubai heel erg duur is maar op zich kun je de prijzen vergelijken met die van Nederland. Valt allemaal wel mee dus.

Na een leuke dag in Dubai, mochten we weer het vliegtuig in om terug te vliegen naar Nederland! Het was een rustige vlucht, met series en wijn, prima te doen dus! Eenmaal geland stond de fam. ons op te wachten met een ballon om lekker naar huis te gaan! Thailand & Vietnam, we gaan jullie ontzettend missen ❤

Zonsondergang Dubia.JPGBurj Khalifa.jpg

The surprise is loading…

Ergens ging er iets mis met de dagen tellen maar hé ik heb onze hele reis met jullie gedeeld <3. Zondag ga ik vertellen wat voor verrassing ik voor jullie heb!
Tip: nodig alvast wat vrienden uit om de Wereldpadvinders te liken 😉

See you Sunday!

Iris

Advertenties

Hi! Welkom wereldpadvinder! Ik ben Iris. Mijn passie? Cultuur, reizen, eten en dieren. Daarbij zeker ook mensen helpen en het naar hun zin maken. Vandaar ook de digitale wereldreisblog voor iedereen (check even de about page)! Achtergrond? Toerisme, vele tripjes, een positieve blik op het leven en het ABN van een Rotterdammer (ik doe mijn best peepz, alleen maar liefde). Enjoy!

2 reacties op “Reisverslag 4 – Krabi, Bangkok & Dubai

1. Wat een verhaal!

2. Ha ha ha oh my God!
    Ik zou helemaal flippen als ik mijn vlucht zou missen ha ha.
    Wel fijn dat jullie een leuke reis gehad hebben !